Vinprovning!

I lördags tog David och Shelly med oss på vinprovning. Vi åkte till tre olika vingårdar precis utanför Eugene. Det odlas väldigt mycket vindruvor som sedan blir till vin här på västkusten i USA.
Vi hann dock bara med tre av dem i lördags men det var nog ganska lagom. Det serverades ganska rikligt med vin och av många olika sorter. Och gott var det!
På den sista vingården dukade Shelly även upp en picknick åt oss, mycket god mat! Vilken vi självklart drack ett glas vin till. Det var en mycket trevlig dag och kvällen blev mycket lugn efter en hel dag med vin och en BBQ dagen innan. BBQ:n var också en upplevelse, 20 amerikanska sorority-tjejer, en grill och jag. Det var mycket mat även där och den kvällen avslutades med en utgång downtown!


På vingården King Estate.




Det var en möhippa på amerikanskt vis, som anlände i denna bil.


David & Shelly! De är 75+ och har precis kommit hem från en sex
veckor lång resa till Sydafrika där de har rest runt och under 9 dagar
vandrade och bodde i tält! Jag hoppas att jag blir lite som dom när
jag är i deras ålder.


Stiligt!


Vackert!


Grabbarna med känsla för vin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0