Slutspurt

Nu börjar det kännas att tiden här i Eugene snart är slut, på flera sätt. Det mest otrevliga sättet är att det är ganska mycket i skolan nu på slutet. Det är prov, inlämningar, grupparbeten och presentationer. Men med fem riktiga skoldagar och två finals kvar känns skolan ändå helt okej.
Annars har vi börjat ta tag i praktiska saker som måste lösas innan hemfärd. Allt ska få plats i väskorna och alla möbler i lägenheten ska säljas. Det har dock löst sig mycket bra då två av våra vänner ska flytta till ett hus när vi flyttar ut så de får de mesta av våra saker.

Under helgen besökte jag och Axel en av Eugenes "turistattraktioner" vilket också är många av invånarnas helgnöje, nämligen Saturday Market. Shelly har pratat mycket om all färsk frukt och grönsaker du kan köpa här och även hembakat och annat gott men det har aldrig blivit av att jag gått dit innan. Men som sagt är det dags att börja bocka av alla måsten nu.
På marknaden fanns förutom frukt och grönt en hel del stånd med folk som sålde hantverk eller annan skit som Axel säkert skulle beskriva det med. Men lite rätt hade han, det fanns en del skit att köpa också. Det bästa med marknaden var ändå att kolla på alla människorna som var där. Eugene är verkligen en gammal hippiestad, eller frågan är om det inte fortfarande kan klassas som en hippiestad. På ett torg i anslutningen av marknaden hade ett stort antal äkta hippies slagit läger och sålde diverse saker och om man hade stannat upp för länge bredvid torget hade man blivit hög av att andas in luften där. Det är jag helt säker på.

Annars bestod helgen av lite plugg och fika i solen!


Insåg just att jag bara hade två bilder från marknaden och det var två
ganska dåliga men jag bjuder på dom ändå.



Ett trevligt litet uppträdande bjöds det på.


Vi avslutade med en fika!


Se så grönt och vackert campus är nu!




Detta trädet står på campus om jag tycker det är så fint. Ett sånt ska
jag ha i min trädgård någon gång.


I huset bakom trädet dansade jag balett förra terminen. Bara så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0