Uppdatering!

Nu är det verkligen dags för en uppdatering av bloggen! Jag gjorde ett försök under helgen men då fungerade inte blogg.se, det upptäckte jag dock först efter att jag skrivit klart och laddat upp alla bilderna. Jag blev lite irriterad bara. Men nu så! Sedan sist har vi haft för oss lite allt möjligt här i Eugene. Jag bjuder på bilder och förklarar under dem istället för att skriva ett alldeles för långt inlägg här.



1:a maj var det dags för Marathon i stan. Tidigt på morgonen sprang hela
startfältet förbi utanför oss.



Ser ni vem det är i gul tröja? Jajjemensan, det är Robert!
Mycket bra jobbat!


Jag sprang inte marathon utan följde istället med dessa tjejer och ägnade
mig åt något jag är mycket bättre på. Shopping på Woodburn!


Välfylld bil.


Under veckan var det någon slags marknad på campus där det såldes
diverse hantverk, mat och godis. Trevligt!


Tone hittade till exempel tutti-frutti popcorn!


Jag har äntligen varit och kollat på en match med Axel och Roberts
fantastiska lag International Mess!


Jag tänker inte kommentera matchen mer ingående här då jag vet att
Axel läser min blogg. Stämningen blir lät väldigt hetsig då och det slutar
alltid med att jag "inte fattar det där med fotboll". Enligt Axel alltså.


I torsdags firades Cinco de Mayo som är en Mexicansk högtid för
att fira att de vann ett slag mot franska trupper 1862.
Amerikanarna tror att de firar Mexicos självständighet men så är
alltså inte fallet.




Taylors var mer än fullt och pyntat med alla möjliga Mexico-inspirerade
saker. Och det dracks såklart tequila.


I fredags var vi på vår första tävling på skolans friidrottsarena, Hayward
Field. Och det är inte vilken arena som helst det är nämligen samma arena
där uttagningarna inför OS i Kina hölls och där uttagningarna för OS i
London ska hållas.


Även USA:s nationella mästerskap hålls på denna arena. Ganska häftigt
faktiskt. Vädret i fredags var dock inte lika häftigt som ni kan se.


I lördags var det Birthday Party för Marius (längst till vänster).
Festligt!




Jag ser ut som jag gör på bilden för att Axel testar vår nya(!) kameras
ta-kort-när-någon-ler-funktion. Det krävs att man ler ordentligt för
att det ska fungera. Jag tycker nog att jag bidrar lite mer än Tone.
För er som undrar så har vi köpte ännu en kamera för att denna kan man
ha under vattnet. Och en sådan behöver man ju. Såklart.

Om ni behöver en fotograf i sommar är det bara att ni hör av er! Vi har åtminstone utrustningen för alla tillfällen som kan tänkas. Idag anlände nämligen även en fish eye lins till den stora kameran. Det ni!

Kommentarer
Postat av: Mia in Uppsala

Raring, toppentoppenkul att få en uppdatering om vad som händer på andra sidan Atlanten ;) Ta hand om dig!! Puss

2011-05-10 @ 08:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0