Introduction to American Movies

Tänkte dela med mig lite mer av min vardag som student här i Eugene idag. Just nu sitter jag i en klassisk amerikansk "skolstol med bord" och väntar på att min klass i Introduktion till Amerikansk film ska börja. Idag är temat gender and sexuality och vi ska titta på "Miss Secret Agent". Jag gillade förra veckan bättre, då kollade vi på "Pirates of the Carribbean". Egentligen gillar jag allra mest de filmer som är lite längre, så att vi måste använda båda lektionerna till att kolla på filmen. Annars har vi nämligen diskussion om en film en gång i veckan men om jag ska vara helt ärlig intresserar det mig inte jättemycket varför Jack Sparrow går som han gör eller varför Charlotte i filmen "Now, Voyager" har den frisyr som hon har. Jag tror att det kan vara fler än jag som är av denna åsikt då diskussionerna inte är dom hetaste jag varit med om.

Nu är det dags att fortsätta min akademiska utbildning genom att kolla på "Miss Secret Agent"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0