Uppdatering

Vad händer här i Eugene kanske mina små läsare undrar?

Ja idag har jag gjort min sista lektion på den här terminen så nu återstår bara den jobbiga delen med tre finals nästa vecka. Men nu får ni inte bli förvirrade och tro att jag snart kommer hem för så är inte fallet riktigt än. Vi har ju tre terminer här i Oregon så efter finals week så är det en veckas spring break och sedan börjar vi på nya kurser och den tredje och sista terminen. Sen så, då kommer vi hem.
Annars har det varit en ganska jobbig dag idag. Ni vet när man måste göra hundra saker och när dagen är slut så undrar man vad man egentligen har gjort. Så känns det idag. Men det jag faktiskt vet att jag har gjort är att ringa hem till mitt försäkringsbolag för att sedan maila dom efter att ha varit två gånger på skolans vårdcentral och krånglat med papper. Allt detta för att se om jag kan tänkas få gå till en ögondoktor och undersöka mitt lilla inflamerade öga. Byråkrati är något man tröttnar på efter en vecka i det här landet. Så då förstår ni hur trött jag är på det vid det här laget.

Men en bra sak som jag också gjort idag är att jag varit på en hel timmas massage som jag fått i present av Axel. Tänk att jag har en så fin kille som bara ger presenter så där. Helt fantastiskt.
Det var en ganska gammal liten tant som stod för massagen och det var ju naturligtvis så skönt att jag nästan somnade till, eller så somnade jag, lite oklart. Hur som helst så hör jag helt plötsligt när jag ligger där helt avslappnad att någon lägger av världens fjärt. Den lilla tanten säger då bara lugnt "Excuse me". Då låtsades jag att jag sov även om det kanske kan ha misslyckats då det var svårt för en fnittrig tjej som mig att vara tyst just då.

I övrigt så har jag nu avklarat min balettkurs. Mycket bra resultat på de skriftliga proven, nästintill perfekt. Hur bedömningen av det praktiska provet som jag hade igår blir vill jag inte uttala mig om. Jag kan i alla fall konstatera att jag absolut inte var sämst i min klass efter att ha sett alla uppträda inför klassen igår. Men läraren var mycket nöjd med vår prestation!


Såhär är det tänkt att jag ska sitta i helgen. Inga undanflykter.


Min fina kille kommer att vara såhär glad i helgen. Han ska nämligen
på Roadtrip till Vancouver med Jocke och Christoffer som kommer
ända från Sverige för att hälsa på sin gamle vän.

Kommentarer
Postat av: Anton

Det är väl, apropå fjärten, underbart med människor som kan vara så naturliga? Själv stod jag i kassan så sent som igår kväll och skulle betala när expediten mitt i sitt "bonne soirée" lägger av en rap. Jag fick dock inget ursäkta utan fick gå därifrån med enbart rapen ringandes i öronen.

2011-03-11 @ 10:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0