Hey, you're from Sweden right?

Ja, exakt den frågan fick jag precis från en kille jag inte kan komma ihåg att jag sett förut, som precis satte sig vid bordet bredvid mig här på biblioteket. Han fortsätter sedan med att säga att vi har läst samma ekonomiklass, förra terminen och att han frågade för att han har en vän som just nu pluggar i Uppsala. Ja och sedan bara frågade han på och pratade med mig i säkert tio minuter. Ett mycket märkligt beteende för en svensk men ett mycket vanligt beteende för en amerikan. Jag tror att jag ändå gillar att folk är så där öppna och bara frågar saker som dom undrar och funderar över. Dom kan ju inte behöva spendera hälften så mycket tid på facebook som vi svenskar måste göra för att få reda på saker och ting.
Men en sak jag fortfarande undrar är hur han kunde veta att jag var svensk då klassen vi hade ihop var på 200 personer och enbart föreläsningarna. Kanske min tur att vara sådär amerikansk och bara gå fram och fråga honom det nu. Han sa att han sett att jag brukade hänga med en kille som också såg svensk ut. Och det gjorde jag ju, Robert hade också samma klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0