En lång dag

Idag har det varit en lång dag. Den började med vad jag skulle vilja kalla oflyt. Eller det började nog redan igår. Hur som helst så gick jag igår till Duck Store för att köpa office-paketet till min dator vilket jag alltså fortfarande efter ett halvår inte hade gjort. Att jag faktiskt gjorde det igår var för att jag ville ha det idag när jag skulle skriva hemtenta. När jag väl kom hem inser jag att jag inte kan installera det eftersom jag inte har en cd-läsare på datorn. Just denna delen kanske kan anses mer klumpig än oflyt.
Så idag började jag dagen med att gå till Duck Store för att där få låna deras externa cd-läsare för att installera skivan så där fick jag hänga ett tag. Efter det gick jag till biblioteket där det var tänkt att jag skulle skriva min hemtenta. Jag inser då att jag har glömt mitt anteckningsblock så jag packar ihop och går hem och bestämmer mig för att sitta hemma istället. När jag packat upp alla saker och suttit i cirkus 10 minuter så slutar självklart internet av okänd anledning att fungera. Jag försöker att inte bli så där sur som jag brukar bli vid sådana tillfällen och packar återigen ihop mina saker för att gå till biblioteket. När jag där för tredje gången plockat upp alla saker inser jag att när jag i all hast packat ihop mina saker därhemma har jag packat ner fel anteckningsblock då jag har två likadana. Då var det nära att vredesutbrottet kom kan jag säga. Den här gången packade jag dock inte ihop mina saker utan jag bad en främling att passa dom och helt ärligt så sket jag nog just då i om hon passade dom, sålde dom på amazon eller om någon snodde dom.
På min lilla joggingrunda tillbaka upptäckte jag dock att våren kommit tillbaka till Eugene efter ungefär två veckors spöregn. Jag var mer än svettig när jag kom fram men valde att vara glad, tagga till, öppna den där förbaskade hemtentan och ösa ner text i 3 timmar och 28 minuter. Jag klarade alltså deadline med två minuter och kände mig som en ny människa efteråt.

Jag gick direkt hem och började packa min väska och begav mig sedan till Taylors för att möta upp Taryn och Elisa. Taylors var pyntat i Irlands färger och former och det serverades grön öl. Det bjöds öven på säckpipeuppträdande och människor bad gröna kläder i alla dess former. Här i Eugene är just detta att vara klädd i grönt i och för sig ingen större skillnad från andra dagar då vi som bekant är Ducks här. Allt detta var ju såklart för att fira St.Patriks Day som är relativt stort här i USA.
Dagen avslutades alltså med en trevlig middag och lite grön öl och massvis med tjejsnack. Precis vad jag behövde!


Även om dom rosa blocken var finast ska jag köpa olika färger nästa
termin..




Elisa och Taryn!

Kommentarer
Postat av: Daniel - Swese

Kommer du även införa rosa block till ditt fortsatta studerande i Sverige sedan ;) ?

2011-03-18 @ 19:11:28
URL: http://www.swese.se
Postat av: Christine

Hahaha, gumman, vilken dag :P Tur att du får vila upp dig i Mexico nu :)

2011-03-22 @ 19:41:43
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0