Clash of the Champions

Vår nya arena här i Eugene fortsätter att leverera.
Idag var det dags för tennis. Det bjöds på tre matcher: Sharapova vs. Azarenka, Azarenka & Nadal vs. Sharapova & Federer och slutligen Nadal vs. Federer. Helt okej program tyckte jag och Axel när vi bokade biljetterna.
Som jag tidigare har berättat är denna nya arena som hör till skolan sponsrad av Nikes grundare. Och som jag också har sagt kommer han härifrån trakten och har gått på University of Oregon en gång för längesedan. Han hade nu alltså ordnat detta event i den nya arenan.
Matcherna dömdes och kommenterades av två sportkommentatorer från TV som gjorde ett mycket bra jobb! Ett inhopp som domare gjordes också av självaste John McEnroe. Han spelade även ett par bollar istället för Federer under dubbeln. I fin form fortfarande måste jag säga.
Trots att det inte var en match där miljoner stod på spel så bjöd spelarna på riktigt bra matcher. De var grymma och jag tror bara att det faktum att det var en uppvisningsmatch gjorde att de bjöd på ett ännu roligare spel att titta på. Och är man rankad etta eller för den delen tvåa i världen förlorar man helst inte. Det märktes. 
Nadal sa att det var en av de finaste arenor han spelat på. Ganska bra betyg va?
Med Federer började de prata om vårt fotbollslag givetvis. Skolans stolthet. De förklarade att vi faktiskt hade det näst bästa laget i hela landet och undrade om inte Federer skulle vilja se en match nästa säsong. Jo det hade varit mycket roligt att få uppleva i denna häftiga arenan svarade Federer. Jag tror amerikanarna blev lite besvikna över att han inte visste att man faktiskt spelade amerikansk fotboll utomhus, i en betydligt större arena. Men detta glömdes snabbt då konfrencieren bad oss i publiken att bjuda på våra bästa hejarramsor vi har för att stötta fotbollslaget. Så helt plötsligt satt alla 13000 där och skrek Go Ducks i kör. Skolandan är lite mer påtaglig här än hemma.

Det var en mycket bra tisdagskväll helt enkelt!




Azarenka och Nadal.


McEnroe gjorde ett inhopp som domare.


Sharapova och McEnroe.


Nadal.


Nadal vs. Federer. Tveksamt om jag kommer få se en match som denna
live igen.


Sharapova.


Federer, Azarenka, Sharapova, Phil Knight (grundaren av Nike), McEnroe,
Nadal, The Duck. Jag tror inte jag har något annat kort med så många kändisar
på en och samma bild. Häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0