Tjejmiddag

I torsdags skrev jag min sista final på eftermiddagen och på kvällen tog jag en paus i städning och packning för att möta upp Taryn, Emily och Elisa för middag. De ville den här gången ta mig till en riktig amerikansk restaurang som serverade Southern BBQ. Och det var nog det mest amerikanska jag ättit under mina månader här. Jag åt tre stora köttbitar dränkta i BBQ-sås, Mac&cheese (makaroner dränkta i ost), och Yams (sweet potato som är som potatismos). Till detta drack jag Kool Aid (smakar ungefär som saft fast sötare och alla amerikanska barn dricker detta) och åt majsbröd och friterade bollar av något slag som jag nu glömt namnet på. Om det var gott? Ja. Sött? Ja. Mättande? Verkligen.

Jag skulle inte vilja säga att jag blivit något fan av den amerikanska maten men kroppen gillar sött och fett och det får man i sig här även om man försöker undvika det. Så jag tror att jag kommer sakna maten ibland, i början. Men nu ser jag fram emot en sommar med svensk mat. Beställningen hos farmor gjorde jag för flera veckor sedan.

Åter till middagen. Vi hade det som alltid mycket trevligt och det var lite jobbigt att säga hej då. Men de här tjejerna kommer jag att träffa igen! Vart i världen vi ses återstår att se.







Fina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0