Tentaplugg

Idag när ni har helgdag därhemma så inledde vi vår sista finals week här. Axel skriver två tentor idag och jag har min första på onsdag och den sista på torsdag. Sedan är vi klara här. Tiden har gått mycket snabbt men samtidigt känns det som det var en evighet sedan jag hade min fot på svensk mark och såg er alla.

Hur som helst är det fortfarande två finals och lite semester som står mellan mig och hemkomsten till Sverige. I dessa dagar är biblioteken mer än välfyllda. Det största biblioteket brukar under övriga terminen vara lätt att hitta plats på, det kan dock vara välfyllt runt 23.00 snåret i midterms-tider. Men nu är det värre än någon annan termin skulle jag vilja säga. Det är folk överallt och man ska ha tur för att få en bra plats. Biblioteket är också öppet dygnet runt, och tro mig, det är folk här dygnet runt. Igår gick jag hem vid fem på eftermiddagen men Axel stannade kvar. På kvällskvisten hade det ropats ut i högtalarna att det bjöds på kakor och läsk. Synd att jag gick hem så tidigt och framförallt tycker jag att det är något de ska införa på JB. Tentaplugget skulle bli så mycket trevligare då.

Det var väl ungefär så tillvaron ser ut i dessa finals-tider.


Fina ankfötter som pryder trottoarerna på campus.


Brandposten utanför vårt hus. Ganska gullig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Är säker på att dina finals kommer gå hur bra som helst!



Ang. packningen som du kommenterade om, jag har en krok som jag fäster på stora rullväskan och så kan jag haka på den andra rullväskan där, och vips en hand över till väska nr 3. :D Haha!

2011-06-08 @ 00:26:54
URL: http://helenaisalamanca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0