Diamond League or Prefontaine Classic

Igår hade jag en riktigt bra lördag här i Eugene, det var faktiskt också min sista lördag i Eugene. Vid klockan tio infann jag och Robert oss på Hayward field där det var dags för en av deltävlingarna i Diamond League som några av er kanske såg på SVT?

Tävlingen är också kallad Prefontaine Classic och så här skriver Wikipedia om det: "Originally started as the Hayward Field Restoration Race, in 1975 the name was changed to the Prefontaine Classic after legendary University of Oregon distance runner and Olympian Steve Prefontaine was killed in a car accident a week prior to the meet. Nike has been the primary sponsor since 1978." Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Tävlingen är en av de största friidrottstävlingarna i USA och håller hög klass. Vi såg många kända ansikten och det slogs tävlingsrekord och gjordes årsbästa hej vilt. Det var tre mycket bra timmar i solen!

Efter tävlingen mötte vi upp stackars Axel som varit tvungen att sitta hemma och plugga för lite lunch i solen. Resten av dagen pluggades det ytterliggare inför kommande finals och jag och Axel tog oss en tur till tennishallen för andra dagen i rad. Jag har ju inte spelat tennis sedan min tenniskurs tog slut då jag fick problem med min handled igen men nu provade jag alltså igen. Det gör fortfarande ont men det är så himla kul!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0