Boston!

I fredags eftermiddag körde Roy mig och Axel till tågstationen i Eugene för att vi skulle ta bussen till Portland och sedan flyget till Boston. Innan detta åt vi lunch tillsammans med några utav de fina vänner vi fått under vårat år i Eugene. Det var lite ledsamt att säga hej då och jag fällde som alltid en liten tår. Detta gjorde att alla lovade mig att vi snart kommer att ses igen så nu förväntar jag mig mycket besök när jag är hemma i Sverige igen.

Eftersom vi tog nattflyget till Boston var vi framme redan vid kl.8 på fredag morgon. Vi chekade in, åt frukost, tog en power nap och begav oss sedan till Harvard och detars museum of natural history. Vi båda var inte jätteimponerade av Harvard’s Campus. Byggnaderna var fina men i övrigt tyckte vi inte att det var så speciellt, jag måste säga att University of Oregons Campus är mer välskött och finare om man bortser från vissa av byggnaderna. Efter detta var vi tvungna att åter ta en power nap och avslutade dagen med att äta mycket god sushi!

Jetlag kombinerat med stress och lite sömn under veckan gjorde att vi sov lite längre än vad som var tänkt imorse men vi har ändå hunnit med att gå en guidad tur av ”Freedom trail” och besökt många av sevärdheterna i stan idag. Boston är en fin stad med mycket historia och museum, dock är vi lite besvikna på vädret. Regn och ca 15-18 grader.

Imorgon eftermiddag tar vi bussen till New York, sista stoppet innan hemfärd.

Våra fina vänner!

 



I lördags var det en mycket stor pride parad i stan och detta har firats
över stan hela helgen. Många intressanta kostymer har skådats.

Axel och John Harvard.

Vår guide!

Internet är ganska långsamt så det tar väldigt lång tid att ladda upp bilder så ni får nöja er med de här.

 


Kommentarer
Postat av: Christine

Åh va roligt med Boston! Är Sophie kvar? Men jag tänkte inte att ni skulle åka hem redan, när är ni tillbaka i Sverige egentligen?? KRAMAR och MÅSTE ses snart nu <3

2011-06-14 @ 06:14:45
URL: http://christineitampa.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha, det är ju exakt samma man som Sophie o jag hade som guide. Skönt att se att han mår bra.

2011-06-14 @ 21:40:14
Postat av: Anna

Haha, det är ju samma guide som Sophie och jag hade. Skönt att se att han mår bra.

2011-06-14 @ 21:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0