Tisdag

Då var även dag nummer två av första skolveckan avklarad. Idag hade jag lektion i den fjärde av de fyra kurserna jag har på schemat denna terminen. Denna kurs har jag den stora äran att få ha i "Jaqua Academic Center for Student Athletes", som ni hör av namnet är det alltså skolans idrottselever som håller till där. Dessa elever står mycket högt i rang här på skolan, speciellt fotbollskillarna. De ska om jag missat att skriva det spela BCS Championship på måndag som är finalen av högsta ligan för amerikansk skolfotboll. Detta har som ni kanske förstår naturligtvis skapat lite av en hysteri här i Eugene. Om man går in i Duck Store som är en affär på campus som säljer allt man kan tänkas behöva som student och duck fan kommer man knappt fram på grund av alla som trängs när de försöker hitta de bästa supporterkläderna. Som om de skulle behöva fler av dem. Åter till byggnaden, den är inte bara idrottselevernas den är också nybyggd och sponsrad av grundaren till Nike. Så den är liite häftigare än övriga campus. Så idag hade jag alltså lektion där och hade det riktigt skönt i den knallgula skinnstolen med ett imponerande benutrymme (måste vara anpassat till killarna i fotbollslaget) samtidigt som jag kunde titta på ena långsidan som hela tiden skiftade i gult och grönt som är skolans färger. Och att jag har lektion här är lite underligt då det endast finns tre klassrum i byggnaden, resten är egna "kontor" åt de lite mer speciella idrottseleverna.

Idag var jag ju också hos frisören. Det gick bra, jag är nöjd. Färgningen var både "kul" och blev snygg. Men det blev mörkt. Jag undrar vad min koreanska vän ska säga när hon ser mig, hon såg ut som hon sett ett spöke när jag berättade att jag trivdes bättre i mörkt hår än i mitt så kallade gula hår. Nog om mitt hår.

Efter lite buttra miner fick jag också med mig Axel till stans dansbutik där det inhandlades ett par balettskor. Förutom att dessa måste sys är jag nu redo för balettlektion imorgon. Önskar bara att posten kunde varit lite snabbare så jag kunde skickat hem dom till mamma för sömnad.



Jag vill ju naturligtvis bjuda mina läsare på en bild. Det ni ser är min nya hårfärg, mina nya balettskor och min nya favorittröja!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Så tjusig du är Emma, en prima ballerina! :)

2011-01-05 @ 11:12:39
Postat av: Christine

Nu har jag läst allt! Ni verkar haft det toppen på hawaii - sååå vackert :) Och du och Axel är SUPERFINA. Saknar dig och vi måste Skypea OCH ses snart!! PUSS <3

2011-01-09 @ 02:42:17
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0