Termin nummer två

Idag var det första dagen i skolan för det här året och den nya terminen. Jag vet att vi börjar skolan mycket tidigt och förstår att ni alla tycker synd om oss för att vi fick ett så kort lov. I vilket fall har den första dagen varit bra. Jag har redan haft lektion i tre av de fyra kurser jag läser den här terminen. Den här gången blev det två ekonomikurser och en kurs som heter "Gender and the Law", det är en specialkurs för terminen så innehållet är ännu något oklart. Och terminens helt klart roligaste kurs är balett! Att dansa balett har jag velat sedan jag var säkert fem år men i Bengtsfors var möjligheterna till att dansa balett något begränsade. Men nu så!
Pojkarna verkar även de nöjda med sina kurser. Axel läser två historiakurser, business presentation och en klätterkurs. Robert läser tre kurser i business då hans plan är att ta en minor i business.

Så imorgon är det jag och Axel som åker till dansbutiken för att inhandla ännu ett par grisfötter. Om jag inte minns helt fel var det så vi kallade balettskorna vi tvingades ha när vi drillade. Imorgon ska jag även gå till en frisör för första gången här i Eugene. Jag har nu insett att jag faktiskt måste både klippa mig och färga håret innan jag kommer hem i juni. Jag är alltid lite nervös inför att gå till frisören och inte blev det bättre den här gången. Jag säger till frisören att jag skulle vilja klippa mig och hon börjar genast boka in mig, då tillägger jag att jag skulle vilja färga håret också. Då skiner hon upp och frågar vilken färg. Jag svarar då att jag tänkt mig ganska mörkt. Hon svarar då jätteglad: Ja, men det blir kul! Nej, det ska inte bli "kul", det ska bli snyggt. Hon har säkert inte fått färga håret på någon sedan hon öppnade salongen. Här fixar de flesta frisyren med att dra på sig en "go ducks"-keps.

Idag har vi också fått en del svenska trevligheter av vår vän Johan som idag kom tillbaka till Eugene efter att ha spenderat julen hemma i Sverige. Jag fick även ett paket på posten idag av min käre bror. Och han kan verkligen det där med att muntra upp den mannen. Paketet innehöll bland annat klubbor, knäck som han bakat själv, en almenacka med bengtsforsbilder, halstabletter, ett julkort han pysslat ihop, två (tant)tidningar - allas och hemmets journal. Antingen tycker han att jag nått den åldern att jag borde läsa den typen av tidningen nu eller så har han frågat farmor om tidningstips. Det bästa var dock den fina teckningen han gjort av sig själv, jag skrattade en lång stund högt för mig själv. Han har ett stort hjärta min bror!  Tack!

Nyår firade vi som sagt här hemma i Eugene med en liten middag och sedan utgång. Nyår passerade nästan obemärkt förbi här i Eugene måste jag säga. Några klena fyrverkerier vid 22 tiden och det var allt. Vid tolvslaget var vi på stans nattklubb. Där hade dom slut på champagne och inget vin så vi skålade med whiskey. Det ska jag aldrig göra igen. Ni får ändå några bilder på vårt nyårsfirande.


Jae lagar nyårsmat.


Axel men nyårstårtan.


Vi hann med lite champagne här hemma..


..innan vi tvingades skåla in det nya året med dessa shots med whiskey.


På Eugenes hetaste dansgolv.


Puss på det nya året!

Kommentarer
Postat av: Daniel - Swese

Ser fram emot fina balettbilder på Emma här sen ;)

2011-01-04 @ 22:06:51
URL: http://www.swese.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0