Weekend i Los Angeles!

I torsdags morgon steg jag och Axel upp alldeles för tidigt för att bege oss till flygplatsen. Och vid lunchtid hade vi tagit oss ända till Los Angeles. Vi hämtade då genast upp vår hyrbil och körde till Santa Monica där vi åt lunch och kollade läget. Där skedde också helgens enda (!) shopping i form av en mycket fin väska. På eftermiddagen begav vi oss mot Hollywood och vårat hotell. Då fick vi uppleva vilken otroligt stor stad L.A är och hur otroligt många bilar det finns där. Väl framme på vårt hotell var vi tvugna att ta igen lite sömn innan vi svidade om för en tur på Walk of Fame och middag!
Fredagen ägnade vi åt Universal Studios och jag blev som ett litet barn. Jag ville åka allt, köpa alla souvenirer och äta glass hela tiden. Jag tror att vi åkte nästan allt men souvenirer blev det bara i form av mycket bra presenter till någon som snart fyller år. Efter en heldag på Universal så begav vi oss till Venice Beach för att se solnedgången. Denna fick vi dock se i en av alla bilköerna och väl framme i Venice blev det middag och promenad istället.
Lördagen började vi med en Movie Stars Tour. Detta innebär att man åker ca 12 personer i en liten minibuss med nedfällt tak genom de finaste områdena i Hollywood med omnejd där alla kändisar bor. Guiden pekar ut vem som bor var och lite smaskigt skvaller. Under turen fick vi också åka på Rodeo Drive som är gatan där alla dessa kändisar shoppar. Efter denna tur gick vi en liten runda på Madame Tussauds, vissa av vaxdockorna var mycket verkliga! Dagen avslutade vi med att besöka Los Angeles Zoo där vi såg komodovaraner (mycket ovanliga enligt Axel) och alldeles för många barnfamiljer. På kvällen hade vi billjetter till "Spring Awakening" på Pantages theatre. Musikalen var mycket bra!
Eftersom vårt plan inte gick förrän klockan halv nio på kvällen hann vi även med en hel del på söndagen. Vi började dagen med att åka till Six Flags som är ett mycket stort nöjesfält som har nästan enbart bergochdalbanor. Och då snackar vi inte bergbanan på Liseberg. Jag hade handsvett redan innan vi nått entrén och värre blev det. Efter att ha åkt den första hade jag vatten i min hand, då är man jämt litte nervös som vi säger i dalsland. Tur i oturen för mig mådde Axel lite dåligt efter maten vi ätit dagen innan. Som snäll flickvän ville jag ju naturligtvis inte utsätta honom för mer illamående så vi lät bli dom allra "värsta". Men mycket kul att vara där och jag åkte mer än vad jag innan trodde att jag skulle klara av. Eftermiddagen spenderada vi på "Getty Center". Detta är ett jättestort ganska nybyggt område som har fina parker och flera konstutställningar. Det var mycket folk där för att bara njuta i solen på söndagseftermiddagen.
Helgen har varit underbar! Vi har hunnit med så mycket och haft så himla kul!
Tummen upp för L.A!

Vår fantastiska kamera ger oss många fina bilder med betoning på många. Fyra dagar resulterade i cirka 1000 bilder. Jag bjuder inte på riktigt alla..


Santa Monica Pier.


Walk of Fame

Simpsons.


Snygg kille som vunnit fin nalle till sin tjej.




Michael Jacksons hus, som han också dog i.




Rodeo Drive. Det var tyvärr inte här som jag köpte min väska.


Axel och Clint Eastwood.








The Getty Center.


Kommentarer
Postat av: annelie

Det såg ut att vara helt underbart, så mycke ni hann med,sol och värme med, annat här bara kallt kallt. KRAM MAMMA.

2011-02-16 @ 07:41:18
Postat av: Anna

Jag sa ju att movie star-turen var obligatorisk ;D

2011-02-16 @ 15:34:31
URL: http://konstiginormal.blogg.se/
Postat av: Mia in Uppsala

Guuud vilken underbar weekend ni verkar ha haft!!! Det är ni verkligen värda ;) Massa roliga nöjen nu hann med, inte legat på latsidan där inte :) Här é jag tillbaka i Uppsala sedan 3 veckor tillbaka. Känns toppen att vara här! Går så snabbt, har redan börjat andra delen på RoAn :) Saknar dig min bästa granne!!! Ingen som knackar på min dörr, eller jag på dennes ;) Pussar

2011-02-17 @ 08:58:20
Postat av: Christine

Älskar dina "Axel-kommentarer" :D

2011-02-18 @ 04:50:03
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0