Det luktar snö

Denna veckan har mycket handlat om snö här i Eugene. Det började i måndags då min professor sa att om det snöar på onsdag morgon då vi ska ha vår midterm så flyttas den tills på måndag morgon. Jag tänkte att han nog skulle vara lite rolig. Detta trodde jag eftersom det snöat en enda gång på hela vintern tidigare och för att han oftast inte är roligare än så. Att skolan skulle ställas in om det kom snö var dock inget jag tvivlade på.
Ingen snö kom under tisdagen men jag fick ett mail från min professor i min andra kurs. Hon förvarnade om att vi skulle kolla mailen ofta under onsdagen då hon skulle ställa in eftermiddagslektionen om det började snöa. Detta eftersom hon var tvungen att köra till Portland som ligger ungefär två timmar bort och är en omöjlighet vid snöoväder.
Onsdagen kom men ingen snö vilket betydde att det blev midterm trots allt. Vid lunch så mötte jag upp min kompis Tommy (amerikan från Oregon) och han har då på sig en dunjacka. Tidigare under vintern har jag inte sett honom använda denna dunjacka han tycker nämligen att shorts har varit en lämpligare klädsel (mycket amerikanskt). Jag försöker vara lite rolig och frågar om det är på grund av "snöovädret" han har dunjacka. I verkligheten lyser nämligen solen på klarblå himmel och det är inte särskilt kallt. Han säger att det inte alls är därför men att han är helt säker på att det ska börja snöa för "det luktar snö". Det borde ju du från Sverige känna tillägger han. Det kanske är jag som är konstig men jag vet faktiskt inte riktigt hur snö luktar tror jag, absolut inte på avstånd.
När jag efter att ha spenderat hela onsdagskvällen på biblioteket för att plugga inför ett prov i min tredje kurs som skulle äga rum på torsdag morgon så började det faktiskt att snöa. För att göra mina fans där hemma i Sverige lite irriterade kan jag säga att det var ganska trevligt med lite snö när jag gick hem.
På torsdag morgon, alltså idag, steg jag upp tidigt för att läsa det sista inför mitt prov som skulle vara kl.10. Det snöade då en del och jag kollade mailen för att se om skolan var stängd. Det var den inte. Besvikelse.
Så jag beger mig till skolan för att skriva prov och väl där ungefär fem minuter innan vi ska börja då möter jag min lärare som säger att han ställt in lektionen i sista sekund på grund av vädret. Det blev alltså ingen lektion. Besvikelse igen. När jag väl hade gått till skolan och blivit dyngsur om fötterna då jag gått med mina converse i snöslasket hade jag helst velat få provet gjort. Jag går hem igen och strax efter lunch är snön borta igen.
Så allt detta bekymmer och detta långa blogginlägg för ungefär 5 timmar av faktisk snö.


Snötäckta krokusar.


Vår gata. Detta förfärliga väglag var alltså anledningen till den inställda
lektionen.


Bild tagen vid 09.00.



Samma gatukorsning fast bilden är tagen kl 15.00.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha dom skulle ju inte överleva en vinter här i Sverige. Det är ungefär så det ser ut här just nu och här börjar det kännas som att det snart är vår! Men allt är ju relativt ;) Puss och kram!

2011-02-25 @ 09:19:01
Postat av: Daniel - Swese

Tänk om de kunde vara så i sverige... suck.

2011-02-25 @ 17:56:21
URL: http://www.swese.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0