Vardag i Eugene

Denna veckan när vi inte har Sverigebesök hos oss längre är det mesta som vanligt igen. Vi har en del at ta igen i skolan och nästa vecka väntar diverse midterms och paper som ska in. Något som är lite annorlunda är att träden här i Eugene öser ut pollen nu i dagarna. Allt är grönt igen och allt blommar. Jag har aldrig haft ont av pollen innan men i år känner även jag av det. Min näsa rinner hela tiden och jag nyser som aldrig förr! Men en läkare upplyste mig förra terminen om att Eugene är ett av ställena med mest pollen i hela USA och att det var mycket troligt att man kände av det även om man aldrig varit allergisk innan. Och nog hade han rätt den lille doktorn.

I kväll gick jag och Tone downtown för att äta middag på en Thai-restaurang som även finns vid campus. Men denna downtown skulle även servera goda cocktails hade vi hört. Då det inte är något det finns gott om i den här stan tyckte vi att det var värt ett försök. Och dom var verkligen goda! Maten var även den god och lite mer avancerad än den som serveras vid campus. En mycket bra onsdagskväll!




Kommentarer
Postat av: Anna

1. Vad är det ni äter? ser ut som en stående fisk.

2. Det är säkert rött gräs du är allergisk mot. Det finns bara på endel platser i USA (Illinois bl.a.) och jag är såklart allergisk mot det!

2011-04-24 @ 20:44:09
URL: http://konstiginormal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0