Spring Term

Denna veckan som varit var den första på vår sista termin här i Eugene. Tiden har verkligen gått snabbt och som alltid när våren kommer känns det som att tiden fram till sommaren kommer gå ännu snabbare!
Jag har ägnat mycket tid att försöka få ett så bra schema som möjligt denna termin (läs: slappt schema). Nu tror jag att jag har lyckats med detta i form av en businesskurs, en i aktieinvestering, en i introduktion till amerikansk film och en kurs i modern dans. Axel kör på med historia och även han aktieinvestering. Och Robert fortsätter med business.
I natt så blev den från början ganska starka nordiska trupp ännu svagare då Johan tog flyget hem till Sverige. Vi började avskedet i torsdags då vi intog Rennies för hamburgare och öl i olika stora mängder. Igår var vi alla ganska trötta men bestämde oss för att Johan var tvungen att få avnjuta en sista lunch på Carson. Efter det var vi ännu tröttare så killarna la sig i gräset och solade (sov) medan jag gick till frisören vilken jag för övrigt blev bästa kompis med. Hon ville att jag skulle komma förbi och hälsa på henne snart igen. På eftermiddagen var det dags att återigen ställa upp och äta för Johans skull, då var det dags för Youghurt Extreme en sista gång. Sedan gick vi alla hem och sov en stund innan vi laddade om för kvällen. Då var det först ett party på Dannys Fraternity som gällde och sedan fest hos tyskarna. Frat-partyt var faktiskt ganska lamt men tyskarnas party höll som vanligt hög klass!
När jag, Axel och Johan sedan gick hem i ganska rimlig tid eftersom Johan skulle upp strax innan fyra så regnade det såklart. Och när vi kommer närmare vår lägenhet hör vi att brandlarmet går någonstans, såklart i vårt hus. Så då fick vi tillbringa några långa minuter utanför huset i regnet med ett tjut utan dess like i öronen. Jag hoppas verkligen brandkåren arbetar under ett högre tempo vid en verklig brand.


Trevligt avslut på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0