Bull Riders

Nu tänkte jag dela med mig av ännu ett festligt (?) evenemang som vi varit på i vår nya arena. Det var dock ett tag sedan men jag har glömt att skriva om det här.
Strax efter jul bokade jag och Axel biljetter till Bull Riding, vi fattade eller tänkte inte så noga efter vad det var utan bokade bara biljetterna. Det var ju så billigt och vi tyckte att det var lika bra att "passa på", det var ju säkerligen inget vi skulle gått på i Sverige iaf.
Ja så kom alltså den 2 april och det var dags att gå till arenan för att se på bull riders. När vi närmar oss arenan är det som vanligt fullt av trafikpoliser som derigerar om all extra trafik och allt folk. Något som inte var helt som vanligt var folket. Nästan alla utom jag och Axel var klädda i någon form av cowboyklädsel. Det var hattar, stövlar, rutigt och trasiga jeans överallt. När vi väl kom in i arenan så var det inte heller som det brukar vara, de serverade nämligen öl. Cowboykläderna i kombination med ölen höjde stämningen i arenan. Det var nästan helt fullsatt, alltså ca 13 000 pers, och alla som var där var redo för fest. Eller inte riktigt alla, inte jag och Axel. Där satt vi i ett hav av lite småfulla cowboyklädda amerikaner med en stor påse popcorn, utan rutiga skjortor på oss.
När vi blickade ner mot arenan såg vi också ett 50-tal tjurar inlåsta i små bås och ett 20-tal eller fler cowboys som skulle rida på dessa tjurar.
Innehållet av showen (som höll på i ca 2 timmar) var hela tiden det samma. En tjur släpptes ut ur sitt lilla bås med en cowboy på ryggen. Denne man skulle försöka sitta kvar så länge han kunde, men minst i 8 sekunder för att få poäng. För att få poäng får man bara hålla i sig med en hand och allt ska göras med stil. Lätt match tänkte jag. Jag hade fel. Efter x antal för många omgångar enligt min mening var det inte många som lyckats ta poäng.
Amerikanerna verkade dock gilla vad de såg. Stämningen var verkligen på topp! Jag lovade mig själv att aldrig mer betala pengar för att gå att kolla på bull riders.
Jag tyckte synd om tjurarna. Axel hävdar att dom är så dumma att dom ändå inte fattar att det är synd om dom. Ja, inte vet jag.
Hur som helst var det verkligen en äkta amerikansk upplevelse!


Cowboysarna gör entré.


Många tjurar.






Vet inte om bilderna gör det hela rättvisa. Men de som satt på flög verkligen.
Tjurarna var helt galna. Folk måste dö när dom håller på med det här.




Galna amerikaner. (Dessa fick lite senare följas ut av säkerhetsvakter
då de ansågs vara lite för fulla.)


Den trötta lilla hästen hade som uppgift att jaga in tjurarna i buren
efter de var klara.

Kommentarer
Postat av: Christine

Haha ibland när du kommenterar Axel är det så klockrent att jag kan höra det hela framför mig :D

2011-04-30 @ 00:44:20
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0