Slut på sommarlovet

Idag var det alltså första dagen i skolan. Vi började dagen med att gå till kursen "Microeconomics" som vi ska läsa alla tre. Det var en stor klass på kanske 150 personer och vi tre höjde nog medelåldern i rummet. Läraren råkade kalla alla för "kids" en gång, då förstår ni ungefär. Men kursen verkade bra och inte på en alltför svår nivå.
Min andra och sista lektion för dagen var tennis. Det tror jag kommer bli den bästa kursen! Alla andra i klassen verkade kunna lika lite tennis som jag, läraren verkade mycket bra och även de andra i klassen verkade mycket trevliga och kursen innehåller endast ett prov. Och om jag förstod det hela rätt så finns detta prov redan nu tillgängligt på internet för att man ska kunna öva. Känns svårt att misslyckas med det.

Imorgon är det dags för första lektionen i de två andra kurserna jag ska läsa: macroeconomics och business writing. Just nu känns det som att jag valt bra kurser och att det ska bli skönt att komma igång. Men fråga mig om några veckor så kanske ni får ett helt annat svar.

I övrigt har det varit en mycket svettig dag här i Eugene. Det har varit runt 30 C och jag tillbringade några timmar på vår balkong och där var det betydligt fler grader. Direkt efter det begav jag mig till gymmet och där ökade min temperatur ytterliggare vill jag lova!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska Axel och Robert läsa?

2010-09-28 @ 08:36:14
Postat av: Mikael

Hmm, 30 C och sommarlov halvvägs in i vintern. Själv har jag dragits med en trasig värmepanna och vaknat med 14 C inomhus! Jag ser en orättvisa här.

2010-09-28 @ 22:11:21
Postat av: Sarah

Låter som du har de underbart... ser fram emot att läsa mer!! Hoppas du kommer ha de kul i skolan, tennis låter som ett spännande ämne :P



Puss

Sarah

2010-09-30 @ 13:03:13
URL: http://sarahberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0