International Student Orientation och internet

Sedan sist har vi fått flytta in i lägenheten och har numera även internet! Mycket uppskattat. Än så länge trivs vi mycket bra i lägenheten. Vi har köpt helt nya sängar, en mycket begagnad blommig soffa och en hel del andra begagnade nödvändiga saker. Så det börjar likna ett hem.

Vi har även börjat så smått i skolan. Vi har inte haft några lektioner än, de börjar först den 27 september, men vi har ett schema fyllt av aktiviteter för nya internationella studenter. Dessa aktiviteter är av blandad kvalitet men vi deltar i de vi känner för. Första dagen blev vi indelade i grupper som vi hade lite lekar med och fick gå lite rundtur med. Min grupp innehöll många nationaliteter och jag lyckades få en mycket långväga vän, Shatgul från Kina och Henrik som kommer från Mellerud, lite närmare. Träffade även en del andra trevliga. Robert och Axel hamnade däremot i var sin grupp som bestod av enbart kineser och japaner. Robert kände sig utfryst då alla bara pratade kinesiska och japanska.

Ikväll ska vi gå in och bekanta oss med våra amerikanska grannar som kom över förut och frågade om vi inte ville komma över. Dom är så trevliga här! Det kan dock tilläggas att grannarna som är fem killar först trodde att det var jag och två till svenska tjejer som bodde här men dom såg inte alltför missnöjda ut när dom fick se Axel och Robert. Dom bjöd ju trots allt över oss ändå. För tillfället har vi också två i trevliga inneboende, Henrik från Mellerud och hans flickvän Emelie!





En bild från Campus! Det är grönt, träd och ekorrar överallt!

Utsikten från mitt och Axels fönster. Jag gillar den!

Jag och Shelly har fyndat ett bord! En hjälpsam man hjälpte oss att lasta in det i bilen.



Robert och några i hans grupp.



Axel och hans grupp.



Henrik, Shatgul, Axel och Robert på välkomstmiddag.

Jag och "the duck".



Emelie, Henrik, Axel och Robert. Lite häng i vår lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej Emma...

Nu har jag hittat din blogg och lovar att läsa och KOMMENTERA för jag vet vad kul det är och läsa saker hemmifrån när man inte är hemma ;)...

Verkar i alla fall som du har det helt underbart, ser fram emot mer inlägg och foton :)



Puss

2010-09-19 @ 18:06:11
URL: http://sarahberg.blogg.se/
Postat av: Helena

Ni verkar ju ha det toppen! Jag har just flyttat in i mitt rum idag. Verkar bra hittills!

2010-09-19 @ 18:25:45
URL: http://helenaisalamanca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0