En ganska vanlig tisdag

Idag har vi deltagit i några aktiviteter för nya studenter. Bland annat gick vi en guidad rundtur på biblioteket. Denna började med att man fick förse sig med läsk, glass och chips (en lättare lunch här i staterna) och sedan lottades det ut t-shirts med den kära ankan på. Förutom att man fick äta glass och all annan mat inne på biblioteket så var det som ett ganska vanligt bibliotek.

Jag har idag också besökt gymmet på campus för första gången. Det är stort, fräscht och gratis. Passar mig alltså perfekt! Enda besvikelsen idag var att alla löpmaskiner med inbyggd tv var upptagna, jag fick alltså springa på ett helt vanligt löpband, tråkigt. Jag missade också att ta en tidning ur tidningsstället som fanns som jag då hade kunnat läsa skvaller samtidigt som jag sprang. Men man lär av sina misstag.

Imorgon bojkottar vi nya-studenter-aktiviteter och åker på en liten roadtrip. Målet är Crater Lake Nationalpark som ska vara mycket vackert. Vårt hotellrum såg också ut att vara vackert så det här kan nog bara bli bra!




Jag bjuder idag på en bild på Axel, Alex och Robert. Alex jobbade när vi skulle flyga hit så vi hälsade på och sa hejdå.

Kommentarer
Postat av: Helena

Mer uppdateringar! :)

2010-09-27 @ 00:04:56
URL: http://helenaisalamanca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0