Seattle!

På fredag morgon begav vi oss till Seattle, jag, Axel, Robert och Henrik. Eftersom bilförsäkringen är billigare om man är 25 år eller äldre lät vi Axel köra hela vägen. Det tog en stund, cirka 6 timmar faktiskt. Duktigt av Axel! Självklart stannade vi på vägen och såklart passade vi på att stanna på den största outleten som vi kunde hitta på vägen. Där fyndades det! Jag köpte ett par skor som jag antagligen inte kommer använda förrän jag kommer till Sverige igen då skomodet inte riktigt är det samma på campus som hemma i Uppsala. Henrik köpte också skor. Två par converse till hans samling som ökat avsevärt sedan han kom till USA. Det har nu gått så långt att han inte omvandlar dollarn till svenska kronor längre utan istället till hur många converse han skulle kunna köpa för samma summa. Vi kan väl sammanfatta det med att det är ganska billigt att shoppa på outlet.

Väl i Seattle mötte vi upp Kristina, Fabrizio och Jaeiji som bilat upp dagen innan. Vi kom till Seattle ganska sent så vi började vistelsen med att besöka en pub där det blev ölprovning och mat. Efter detta tog vi en taxi hem till en kompis till Fabrizio där det var fest med internationella studenter från University of Washington. Jag och Kristina kände oss då för första gången nedklädda då tjejerna hade både snygga klänningar och pumps på fötterna. Trevlig kväll som slutade senare för vissa än för andra!

Under lördagen turistade vi en del, shoppade en del och på kvällen åt vi massor av skaldjur. Underbart! Vi var även på en konsert med The Crookers. Jag kunde en låt. Dom spelade inte den. Men konserten var värd varje dollar ändå. Det var mycket bra underhållning att kolla på alla andra som var där. Dom dansade som vi gör efter en bra kväll på Stocken kl 00.45 redan kl 21.00. Det går inte riktigt att beskriva men det bör upplevas!

Söndagen turistade vi lite ytterliggare men blev något begränsade av att det regnade. Då menar jag inte lite duggregn utan jag menar att det öste ner. Och mer blev det, på vägen hem såg vi nog inte mer än fem meter framför oss när det var som värst.

Här kommer lite bilder från en mycket rolig helg!



En inte helt ovanlig syn här i Oregon. Den vita bilen är en normalstor bil.





Vi hälsar på Jiimi Hendrix. Alla på olika sätt..



Man skulle kunna tro att det är pappa som säljer fisk på Pike Market. Eller Axel.











Monorail. Detta är en häftigare variant av spårvagn/tunnelbana.



Space Needle. Pga ösregn åkte vi inte upp.





Jag och Axel är redo för skaldjur!



Havets läckerheter blandat med korv, majs och potatis direkt på bordet.



Kristina är mycket mätt.



Kommentarer
Postat av: Alex, Emil och Johan

Bra jobbat Robert!

2010-10-26 @ 14:14:50
Postat av: Helena

Låter som en rolig helg! :)

2010-10-26 @ 16:09:32
URL: http://helenaisalamanca.blogspot.com
Postat av: Ulla Söder

Härliga bilder det verkade vara en trevlig helg

2010-10-26 @ 17:29:04
Postat av: Anna

Ni hade kunnat lämna mig på skaldjursstället och hämtat upp mig i maj. Vad gott!

2010-10-29 @ 19:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0