Helg!

Då var första riktiga skolveckan avslutad och jag måste säga att den har gått mycket snabbt. Jag trivs med de kurser jag valt men jag har inte riktigt vant mig vid att plugga hela dagarna än. Och än så länge är det lite kämpigt med alla facktermer på engelska, men jag tror det kommer gå fint! Det var någon som undrade vad Axel och Robert läser och Axel läser microekonomi, business writing, amerikansk historia och en lite mer avancerad kurs i tennis än vad jag läser. Robert läser micro och macroekonomi, introduction to business och fotboll. Och även de trivs med sina kurser.

Helgen börjde vi med att gå på ett pre-meeting inför en kajaktur som vi trodde att vi skulle på imorgon. Men när vi kom dit visade det sig att det bara fanns plats för det åtta första som skrivit upp sig på anmälningslistan. Så vi var omkring 20 stycken ganska snopna stackars studenter som fick vända och gå hem. Men nu ska vi snart möta upp några kompisar i downtown för lite mat och öl och förhoppningsvis kommer vi på något annat som vi kan göra imorgon. Nästa vecka ska vi hänga på dörren och skriva upp oss på listorna för de olika aktiviteterna så fort de kommer upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0