Emma klättermus

Igår var jag och Emelie på en klätterkurs på skolans gym. Vi fick där lära oss att knyta rätt knopar och lite kommandon. Idag skulle vi tillbaka för att göra ett test där vi visade att vi kom ihåg allt vi lärt oss. Han som höll i testet var allt annat än engagerad och brydde sig inte riktigt om att vi inte gjorde allt helt rätt. Han sa att det såg bra ut och lämnade över ett papper där de frånskrev sig allt ansvar ifall vi skulle skada oss eller rentav dö. Ja så kan det va.

Men för att lugna er kan jag säga att allt gick mycket bra. Det är riktigt kul att klättra men ganska jobbigt, speciellt när man får så mycket handsvett som jag får. Men mer klättring ska det bli!

Hade tagit med kameran för att ni skulle få se mig in action men glömde givetvis att ta en bild. Det var så mycket annat att tänka på. Så istället får ni se en bild på hur huset vi bor i ser ut. Mamma ville hemskt gärna se det nämligen.


The Hutton!



Och en bild av baksidan på det bibliotek vi sitter på ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0