Snökaos och bombhot

Idag har det varit en speciell dag i Eugene. Egentligen började det igår kväll när dom första snöflingorna föll. Imorse när vi vaknade var det ca 1 cm med snö på marken. Detta resulterade i snökaos. Det är nämligen mycket ovanligt med snö här. Bilarna och bussarna kan inte köra på vägarna eftersom de inte har vinterdäck, det är inte helt ovanligt att skolorna stänger och alla håller på att förfrysa. Dock hindrar det inte att folk fortfarande går till skolan i shorts.

Idag på förmiddagen fick också alla elever meddelande om att det fanns ett bombhot mot två av skolans byggnader. De meddelade att de redan genomsökt dem och inte hittat något men att de skulle göra en närmare undersökning ikväll. Men byggnaderna skulle vara öppna till kl.18. Så idag har jag haft min första muntliga redovisning här i USA i en av de bombhotade byggnaderna. Att vi befann oss i en bombhotad byggnad var det dock ingen som verkade bry sig så mycket om men att det snöade var en helt annan sak. En tjej avbryter vår redovisning för att säga att det snöar och efter det så säger läraren några ord om snön och alla får chans att titta. Ja så går det till här i staterna.



Så här såg "snökaoset" ut när vi vaknade.



Det här var vad som var kvar av snön när jag gick hem från skolan.

Kommentarer
Postat av: Christine

Men så förskräckligt mycket snö! Jag har inte sett så mycket snö på (få se nu..) 7 månader..? ;P

2010-11-27 @ 18:14:04
URL: http://christineitampa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0