San Francisco

I onsdags vid lunchtid lämnade vi Eugene för att åka på en roadtrip till San Francisco. Eftersom det var Thanksgiving var vi lediga från skolan ett par dagar. Första natten stannade vi i en liten stad som heter Eureka där vi på torsdagen kollade på gigantiska redwood träd.
I San Francisco sken solen och vi bockade av ett flertal turistattraktioner. Vi hann även med en hel del shopping, thanksgiving dinner, steak house och fest. På vägen hem stannade vi även till på Berkeley University. Kanske lite större och pampigare byggnader än UO, men vi har ett bättre fotbollslag. Så det så.
Måste dela med mig av en av mina höjdpunkter på resan. Det var när vi kostade på oss att ta en drink i skybaren på Mark Hopkins Hotel. Bara utsikten, stämningen och drinkarna var helt underbart. Men det bästa av allt var att helt plötsligt så blir vi vittnen till ett frieri. ÅH vad det var romantiskt! Jag kunde inte sluta titta på tjejen som grät, ringen som bara glittrade och killen som såg lyckligast ut i hela USA och dom var så vackra. Ja underbart var det. Jag var varm i hjärtat hela kvällen! Kan tillägga att alla i mitt sällskap inte blev riktigt lika lyckliga som jag.
Jag gillade verkligen San Francisco och hoppas att jag får en anledning att åka dit igen innan jag flyger hem till Sverige. Men jag är inte den som är den. Jag ska nog komma på en mycket bra anledning! 



Vår färdkost. Är man i USA så är man.





I en trädstam.





Gruppbild.



Någon som är sugen på choklad?



Alcatraz.



Lombard Street. Den krokigaste gatan i stan. I SF finns det gott om branta backar vill jag lova! Enligt min guidebok har den brantaste en lutning på 31,5 grader. Efter att ha gått uppför den gatan är jag beredd att hålla med.



Golden Gate Park.



Hela gänget på Mark Hopkins.

En mycket bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0