Oregon Ducks vs. Washington

I lördags var det äntligen dags att få se min första amerikanska fotbollsmatch live. Innan har jag fått nöja mig med att kolla matcherna på någon pub där kombinationen av öl och fruktansvärt tråkig sport fått mig att nästan somna i hamburgertallriken. Men annat var det som sagt i lördags! Då var vi på plats på studentläktaren i Autzen Stadium som är vår hemmaarena. Dagen till ära var det publikrekord, 60 017 stycken var vi som kollade på denna 4 timmar långa match. Självklart var det vårt lag som vann, jag skulle faktiskt vilja lägga till: som vanligt. Det råkar nämligen vara så att vi leder serien.
Det faktum att vårt lag ligger så bra till plus att amerikansk fotboll är det bästa dom vet här i USA gör att det är mycket svårt att få tag på en studentbiljett till våra hemmamatcher (kom då också ihåg att arenan kan ta över 60 000 personer). Det tar ca 2 minuter från det att universitetet släpper sina biljetter tills dess att de är slut. Men denna gången hade jag alltså lyckats få en biljett. Det var helt klart mycket roligare att se matchen på plats. Stämningen var på topp!
Matchens höjdpunkt enligt mig var dock pausunderhållningen. Jag blev alldeles lycklig när jag fick se att det var en tjej som skulle drilla! Och hon var så duktig. Jag njöt av att få se på riktig sport och sedan så saknade jag ju min lilla cowboygrupp såklart. Oj vad mycket kul vi hade och vad jag saknar våra träningar ibland, åtminstone godispauserna. :)



Vår lilla arena.







Matchens bästa 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0