Snart jullov!

Nu börjar det närma sig slutet på vår första termin. Vi har inga vanliga lektioner kvar utan det är bra slutproven som återstår. Så nu är det plugga som gäller. Fast jämfört med tentaplugget i Uppsala så är det här ingenting. Jag kommer enbart ha frågor med fyra olika svarsalternativ på båda mina ekonomiprov. I den ena ekonomikursen har jag inte skrivit ett enda ord, mer än mitt eget namn, på det som jag lämnat in till läraren. Allt har varit att kryssa i rätt svar, lite annorlunda mot juristutbildningen. Men det mesta i skolan är väldigt annorlunda mot hemma.

Igår var vi på en fest i ett hus som tidigare varit ett sororityhus. Idag används huset som ett kollektivt boende för studenter om jag förstått det rätt. Hur som helst var det fest i detta hus igår och det var knökat. Jag tror alla i hela Eugene var på den festen igår. Det kostade 5 dollar att gå in och pengarna gick till att hjälpa människor med AIDS. Väl där inne var det sedan fem olika band som spelade, det lilla vi hörde var bra. Men vi fick gå ganska snabbt då det var olidligt varmt därinne och så mycket folk att man knappt kunde röra sig. Det var också en lite sötsur doft i hela huset som jag vid det här laget blivit ganska van vid. Trappuppgången i vårt hus luktar så nästan varje helgkväll. Jag är mycket tacksam över att jag inte bor i det huset för det kan inte ha varit en vacker syn att vakna upp där imorse. Vi avslutade istället kvällen på en pub där vi provade på champagne för en mycket billig peng, mycket rolig kväll! Tyvärr har jag inga bilder jag kan bjuda på.

Istället får ni titta på en tvättbjörn vi såg igår. Det finns en hel del av dem här men vi har inte sett någon förrän igår. Axel har väntat på detta länge så han var mycket nöjd.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0